以趨勢投資法緊貼大戶動向,以專業角度觀察世界經濟變化,以分析為本制定投資投機策略。

2014/01/27

泡沫

1997,2000,2008
香港近三次股災,都是由於泡沫引起,泡沫主題各有不同,但內在原因都是人類錯誤估值及炒家行為令金融資產用途變質所引致。簡單來說,市場情緒擴奮,令資產估值遠遠脫離其應有價值。

泡沫爆破,資產以極高速貶值,一文不值的資產,令很多人破產並產生連鎖反應,經濟繼而委縮並步入衰退。

要知道...


既然剪不斷,自問有勇有謀既你,時勢做英雄,英雄同狗雄就係呢個時候誕生。
要做英雄,就必須對泡沫有認知能力。因為泡沫亦即係牛三,用唔洗一半既時間,可以賺到比其他時間多一倍既利潤。一字記之若:「升到你唔信」。而 當牛三來臨,如果你想做英雄,我有一金句:「個市癲要跟佢癲」

而家有冇泡沬?最簡單既方法係比較歷史P/E,根據Google Finance Stock Screener:

香港有盈利上市公司既PE中位數只係10.85,這個數字絕不會是泡沬時期既PE,11倍既PE其實只係合理股值(好多人唔同意我,因為合理PE值有爭議性)。但泡沬期PE遠高於11倍很多人也應該同意。加上恆指走勢、市場情緒、泡沬資產等,皆沒有給予我泡沬既感覺。指數未有急升、沒有為股皆升、妖股數量未夠、市場未有抗奮情緒、未有投機大於投資、未有特別資產需特別提防、未開始加息等等等等

現時是什麼時期?你可以不同意,但我絕對會說是介乎牛二尾和牛三頭的位置。你想做英雄?還有時間!

但是筆者衷心一句,當牛三來臨,不要被勝沖昏頭腦,英雄和狗雄一線之差,百個狗雄才成就出一個英雄。你能做到嗎?

沒有留言:

張貼留言