以趨勢投資法緊貼大戶動向,以專業角度觀察世界經濟變化,以分析為本制定投資投機策略。

2014/02/09

重要基本因素:市盈率 (P/E值)

新手股民,一般都會問乜野係市盈率,正如買手機會問規格,睇足球會問越位係乜。

市盈率用途其實係用來介定一隻股平定貴,唔識市盈率,就好似遊客唔識價,朗豪坊對面$40一串咖哩魚都走去買。香港土豪多,幾年前記者問一個高官,街市一個蘋果賣幾錢,高官竟然答$30一個,可能佢食果D蘋果鑲金,但小弟真係食唔起。

介紹PE先講Meaning,市盈率即是回本期(單位:年)
你用$5買10倍市盈率既股票,這隻股票要用10年時間賺回所投資的$5。如果你用$5買99倍市盈率既公司,間公司就需要用99年 ,至可以幫你賺$5回來。這就是說(只考慮PE一個因素),市盈率越低,股票就是越便宜以及越值得購買。

但係為何中國風電130倍市盈率,兗煤就只有3.88市盈率?以現時港股PE中位數10.40,我們以此作為PE合理水平去比較,難道等於兗煤一定升而風電一定會跌?

想知道,就要先了解公司盈利變化,會如何改變市盈率。以風電為例,假設2013年盈利會比2012年上升50%,市盈率就會由130倍下降至87倍(根據市盈率計算方法 (股價÷每股盈利))。公司發展好,盈利不停上升,市盈率就會不停下降,市盈率顯示盈利上升會令股票變得更值得購買。相反,公司發展萎縮,盈利下降,市盈率上升顯示股票變得越來越不值得購買。

大家嘗試逆向思維,由市盈率作出發點,市盈率表達了市場對這家公司的看法。一間市盈率130倍的公司,表達了此公司在未來的盈利增長,應該會非常強勁。因為只有這樣,市盈率才可以盡快降至10.40的假設合理PE水平。但要從130倍市盈率降至10倍左右,其實是非常非常困難,在此不分析個別股份,但市場的確有這個預期,大家經各種各樣的分析後,就會產生認同與不認同,這正是中長線價值投資法的其中一個重點。

沒有留言:

張貼留言